http://microjob.my/

Microjob.my ialah sebuah laman yang membayar anda untuk melakukan kerja-kerja ringkas secara online. Pendaftaran sebagai pekerja ialah percuma dan anda juga akan mendapat ganjaran untuk setiap rakan yang anda kenalkan melalui link referral anda.
Laman ini menyediakan senarai kerja Pay Per Click (PPC) atau juga disebut Pay To Click (PTC) iaitu merupakan salah satu medium pengiklanan internet dimana pengiklan (employer) memperuntukkan sejumlah kecil bayaran setiap klik. Dengan kata lain, pengiklan membayar setiap pengunjung (worker) untuk mendapatkan “organic visitor”.
Jadi, jika anda mempunyai perniagaan, produk atau service, konsep pengiklanan ini amat berkesan bagi memperkenalkan bisnes yang anda lakukan. Dengan budget pengiklanan yang murah, anda mampu membawa pelanggan bagi mempromosikan produk.

Contoh senarai kerja yang disediakan ialah “Like Page Microjob.my dan Post di Facebook” dan anda akan dapat RM0.45 bila anda terima dan selesaikan kerja tersebut.

Dengan mengajak rakan dan famili untuk menyertai Microjob.my menggunakan link referral anda, anda akan mendapat bonus sebanyak RM0.10 untuk setiap rakan. Bila baki rakan anda mencecah RM25, anda akan dapat bonus sebanyak RM2. Dan dengan program bonus seumur hidup, anda akan terus-menerus mendapat bonus RM2 setiap kali baki rakan anda mencecah RM25.
Bukan sahaja anda akan dapat duit setiap kali selesai buat kerja yang disediakan, anda juga akan dapat bonus untuk setiap rakan yang dikenalkan. Jadi, apa tunggu lagi, daftar sekarang di sini.
Kerja sambilan ini sesuai untuk mereka yang sedang dalam proses mencari pekerjaan, yang ingin bekerja dari rumah dan juga pelajar universiti dan sekolah.

Anda hanya perlukan akaun Microjob.my dan laptop atau phone anda. Selepas selesai mendaftar, anda akan mendapat bonus pendaftaran sebanyak RM0.50.

http://microjob.my/